Przejdź do: STRONA GŁÓWNA
WYDARZENIA

Każde zakończenie jest nowym początkiem

Piątek 21 czerwca – to był ostatni dzień roku szkolnego 2023/24. O godzinie 11.30 rozpoczęliśmy go uroczystym apelem dla klas 4-8. Część artystyczną zatytułowaną „Egzamin ósmoklasisty” przygotowali uczniowie klas 7a i 7b wraz z wychowawcami. Były żarty egzaminacyjne, występ wokalny i okolicznościowe prezenciki dla uczniów klasy ósmej od ich młodszych kolegów. Następnie Pani Dyrektor wyróżniła uczennice, które uzyskały tytuły finalisty w konkursach przedmiotowych z języka angielskiego i języka niemieckiego. Później upominki z rąk swoich opiekunów otrzymali uczniowie aktywnie działający w Samorządzie Uczniowskim, Kole Teatralnym i Kole Dziennikarskim. Przedstawicielki klasy ósmej podziękowały nauczycielom za trud włożony w ich kształcenie i wychowanie. Z rąk dyrekcji i wychowawczyni ósmoklasiści otrzymali świadectwa ukończenia szkoły i nagrody za wyróżniające wyniki w nauce i zachowanie. Prowadzący podziękowali wszystkim obecnym i życzyli udanych i bezpiecznych wakacji.

FeTa 2024

17 czerwca u Jańskiego zaprezentowały się najróżniejsze talenty. Tańczące szarfy przeciw śpiewakom, energetyczne perkusje przeciw nostalgicznym strunom gitar... Dzieci i młodzież odkrywały swoje drugie ja: tańczyły, deklamowały, inscenizowały, śpiewały i.... czarowały. Oczywiście widownię i jury. Sypały się oklaski, nagrody, tętniła cała sala gimnastyczna w rytm serc artystów, którym wszyscy daliśmy się porwać. Z ogromnym taktem, wyczuciem prowadziły nas przez upływające minuty niezawodne prowadzące,  które dyrygowały salą, artystami, dźwiękowcami i komisją przyznającą nagrody i statuetki. FeTa - nasz szkolny Festiwal Talentów pokazał również drzemiące talenty pisarskie w młodszych klasach. Wierzymy, że z każdym rokiem będzie ich coraz więcej.

Wycieczka klasy 4

Jeśli jest coś, co kusi ogromem atrakcji i piękna, to koniecznie trzeba to zobaczyć. Dlatego właśnie uczniowie klas 4 postanowili poznać Kotlinę Kłodzką. Kopalnia Złota w Złotym Stoku, Folwark Szyfrów w Ławicy, kraina zrodzona z morza, czyli Góry Stołowe oraz chodniki przeciwminerskie w Twierdzy Kłodzkiej - to udało się zobaczyć w ciągu trzydniowej wycieczki. To wyjazd pod hasłem: labirynty. Wszędzie trzeba było krążyć. A to pozostawia ślad... W pierwszą noc śniła nam się nieszczęśliwa Gertruda poszukująca w zagłębiach kopalni swojego męża, w drugą - Przesmyk Liczyrzepy, w którym musieliśmy się przecisnąć przez wybitnie wąskie szczeliny skalne. Dodatkowo wspaniały ośrodek Górski Poranek oferujący wszystko, co jest potrzebne do dobrego spędzenia wolnego czasu. Jednym słowem - zapamiętamy!!

Koncert muzyczny w naszej szkole

Cóż to był za koncert! Te światła, kolorowy dym, muzyka, instrumenty... W środę 29 maja uczniowie klas I-III wzięli udział w koncercie muzycznym organizowanym przez Szkołę YAMAHA. W trakcie spotkania mieliśmy okazję usłyszeć największe znane przeboje, do tego zagrane na żywo. Poznaliśmy nazwy i brzmienie niektórych instrumentów, a nawet mogliśmy spróbować na nich zagrać. Koncert wywarł na nas ogromne wrażenie i mamy apetyt na kolejne muzyczne spotkania.

Wycieczka klas 7-8

W trzecim- ostatnim dniu wycieczki klas 7-8 niemieckie miasto Drezno powitało nas ciepłą pogodą.Pan przewodnik cierpliwie tłumaczył nam detale architektury miasta, które jak się okazuje zwane jest "Florencją nad Łabą", lub perłą baroku . Następnie zwiedzaliśmy Galerię Drezdeńską gdzie podziwialiśmy obrazy mistrzów . Tak wyedukowani rozpoczęliśmy podróż powrotną, która dłużyła się ze względu na korki. Ale i na to był sposób! Okazuje się, że śpiewanie szantów przy akompaniamencie ukulele znacznie umila czas. Wróciliśmy późno, lecz w dobrych humorach. Podsumowując wycieczka udana, Skalne Miasto, Praga i Drezno - polecamy.

Wycieczka klas pierwszych

Czasami warto zostawić wszystko i jechać w Bieszczady. Tak właśnie zrobili uczniowie klas 1. Zmęczeni i szczęśliwi wrócili z trzydniowej zielonej szkoły. Oglądaliśmy piękną i największą w Polsce zaporę w Solinie, odwiedziliśmy „Bieszczadzkie Krupówki”, spacerowaliśmy szlakami, podziwiając piękno gór. Nie zabrakło również rozrywki w postaci bitwy kolorów.

WITAJ MAJOWA JUTRZENKO!

[1] 2 3 4 .. 60
Szkoła jest beneficjentem akcji „1% DLA EDUKACJI, SPORTU, PASJI I NIEPEŁNOSPRAWNYCH” prowadzonej przez Stowarzyszenie Pomocy Szkole „Małopolska”